今天要來一起學 Shall I.../Shall we.../hope.../Would you.../Could I.../Can I... 的用法

 

[Give offer] 主動提供幫助

Shall I give you a hand? 我可以幫你一下嗎?

Shall I offer you a glass of water? 我給你一杯水好嗎?

 

[Suggestion] 表逹邀請一起做什麼事

Shall we dance? 我們可以一起跳支舞嗎?

Shall we look inside his bag? 我們要不要看一下他的袋子?

 

[wish] 表逹希望

I hope to meet my Mr. Right some day.

Do you hope to become a famous person?

 

[Polite Request/Polite offer] 禮貌的請求幫忙/禮貌的給予/禮貌的詢問

Would you come for a second? 你可以來一下嗎?

Would you like some tea? 你要不要來點茶?

Could I have a cup of coffee? 我可以要一杯咖非嗎?

 

[Request] 要求/詢問

Can I go out this weekend? 我這周末可以出去嗎?

Can I have a look at that dress? 我可以看一下那件洋裝嗎?

 

 

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 陳老師英文家教 的頭像
    陳老師英文家教

    優華數位英文學習_你隨身的英文家教Stella 永和英文家教_英檢, 國高中_詢問line:@hni0422f 永和頂溪站

    陳老師英文家教 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()